Niniejszy dokument określa zasady pobierania, przetwarzania oraz ochrony danych osobowych i medycznych użytkowników korzystających z serwisów prowadzonych przez Mediporta Sp. z o. o.
Postanowienia ogólne
- Polityka prywatności dotyczy wszystkich serwisów internetowych Mediporta Sp. z o. o. (Spółka), o ile jej poszczególne punkty nie stanowią inaczej.
- Serwisami internetowymi Spółki są:
- Portal pacjenta pod adresem www.twojnzoz.pl,
- Portale świadczeniodawców pod adresami w domenie twojnzoz.pl oraz mediporta.pl,
- Zapisy Polityki prywatności oraz działanie Serwisów internetowych oparte są na obowiązujących normach prawnych:
- Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO),
- Ustawie o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta,
- Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania,
- Ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- W dalszej części Polityki prywatności wykorzystywane będą także pojęcia:
- Dane - wszelkie informacje dotyczące Użytkowników Serwisów internetowych Spółki, przekazywane dobrowolnie przez Użytkowników lub pobierane w sposób zautomatyzowany,
- Dane osobowe - wszelkie informacje identyfikujące osobę fizyczną lub pozwalające na jej zidentyfikowanie, podlegające ochronie na podstawie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych,
- Dane medyczne - wszelkie informacje dotyczące stanu zdrowia Pacjenta oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych,
- Użytkownik - osoba fizyczna, jednostka organizacyjna lub osoba prawna, która korzysta z usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach Serwisów internetowych Spółki,
- Pacjent - osoba fizyczna korzystająca ze świadczeń zdrowotnych oferowanych przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych lub osobę wykonującą zawód medyczny,
- Świadczeniodawca - podmiot wykonujący działalność leczniczą i udzielających świadczeń zdrowotnych na podstawie odrębnych przepisów,
- Lekarz - osoba fizyczna posiadająca prawo wykonywania zawodu lekarza lub zawodu lekarza dentysty,
- W Serwisach internetowych Spółki zamieszczone są również odnośniki do innych stron internetowych, które nie są związane funkcjonalnie ani personalnie ze Spółką. Spółka nie odpowiada za politykę ochrony prywatności stosowaną przez właścicieli i administratorów tych stron. Użytkownik korzysta z linków zamieszczonych na w Serwisach internetowych Spółki na własne ryzyko i winien niezwłocznie zapoznać się z zasadami ochrony prywatności stosowanymi na stronach, do których uzyskuje dostęp za pomocą linków.
Ochrona danych
- Spółka przetwarza Dane w celu świadczenia usług w ramach Serwisów internetowych Spółki oraz ich archiwizacji.
- Spółka dba o bezpieczeństwo powierzonych Danych, w szczególności zabezpiecza je przed dostępem nieupoważnionych osób, a także przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.
- Użytkownik ma prawo do wglądu, modyfikacji i usunięcia Danych, które go dotyczą.
- Spółka może udostępniać zebrane Dane wyłącznie podmiotom, które są do tego uprawnione na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
- Dane Użytkownika, przekazywane są wraz z umówieniem do Świadczeniodawców, w związku z realizacją usługi wyszukiwania i umawiania wizyt na rzecz Użytkownika.
- Po zakończeniu korzystania z usług świadczonych przez Serwisy internetowe Spółki, dane osobowe podane przez Użytkownika mogą być przetwarzane w celach, o jakich mowa w art. 19 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Użytkownik zobowiązany jest do ochrony swoich nazw użytkownika oraz haseł, za pomocą których uzyskuje dostęp do Serwisów internetowych Spółki i zgromadzonych w nich Danych, przed ich uzyskaniem przez osoby trzecie.
- Użytkownik ponosi odpowiedzialność za działania spowodowane z wykorzystaniem nazwy użytkownika i hasła przez osobę trzecią.
- Użytkownik zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Spółkę o pozyskaniu przez osobę trzecią jego nazwy użytkownika i hasła.
- Spółka informuje, że zgodnie z art. 18 ust. 6 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną może zostać zobowiązana, na żądanie uprawnionych na podstawie przepisów prawa organów państwa, na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań, do udostępnienia informacji na temat użytkowników serwisu, a w szczególności informacji o numerze IP komputera zawartym w logach dostępowych.
Dzienniki zdarzeń
- Serwery obsługujące Serwisy internetowe Spółki mogą automatycznie zbierać następujące dane w postaci dzienników zdarzeń (ang. log file):
- data i godzina interakcji przeglądarki internetowej Użytkownika z serwerem,
- adres IP komputera Użytkownika,
- nazwa domenowa (DNS) skojarzona z adresem IP przez Użytkownika lub jego dostawcę usług internetowych,
- typ przeglądarki oraz inne dane udostępnione przez nią w ramach nagłówka User-Agent,
- adres przeglądanej strony,
- adres pobieranego pliku.
- Dane zbierane automatycznie przez serwery będą wykorzystywane i przetwarzane w celach diagnostyki działania Serwisów internetowych Spółki, wykrywania nadużyć oraz statystycznych.
Mechanizm Cookies
- Serwisy internetowe Spółki korzystają z mechanizmu Cookies, pozwalającego na zapisywanie przez serwer niewielkich ilości danych w urządzeniu Użytkownika.
- Cookies w żaden sposób nie modyfikują pozostałych danych znajdujących się w urządzeniu Użytkownika, jak i nie wpływają na prawidłowe działanie systemu operacyjnego.
- Cookies są podstawą mechanizmu uwierzytelnienia Użytkownika, pozwalając na korzystanie z Serwisów internetowych Spółki poprzez jednorazowe podanie nazwy użytkownika i hasła w ramach ograniczonej czasowo sesji.
- Cookies wykorzystywane są również w celu zebrania danych statystycznych o ruchu użytkowników i korzystaniu przez nich z poszczególnych stron Serwisów internetowych Spółki. Statystyki zbierane są w formie zanonimizowanej, co uniemożliwia połączenie zebranych informacji o sposobie wykorzystania z konkretną osobą. Dane statystyczne mogą być przetwarzane w zewnętrznych narzędziach i serwisach, takich jak Google Analytics.
- Użytkownik może w przeglądarce internetowej wyłączyć obsługę Cookies, jednak może to spowodować utrudnienia bądź całkowitą niemożliwość korzystania z niektórych usług Serwisów internetowych Spółki.
- Spółka nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystywanie Cookies na innych stronach internetowych, które są udostępniane użytkownikom poprzez linki umieszczone w Serwisach internetowych Spółki.
Portal pacjenta
- W ramach Portalu pacjenta gromadzone są i przetwarzane następujące dane osobowe udostępnione przez Użytkownika podczas rejestracji do Portalu:
- Imię
- Nazwisko
- Telefon
- PESEL
- Adres zamieszkania
- Adres korespondencyjny
- Dokonując rejestracji w Portalu pacjenta i przekazując wymienione dane osobowe Spółce, Użytkownik wyraża zgodę na ich przetwarzanie na zasadach przewidzianych w niniejszym dokumencie.
- Dane osobowe Użytkownika zapisywane są w jego Profilu w ramach Konta, do którego uzyskuje dostęp na podstawie indywidualnej nazwy użytkownika i hasła.
- Użytkownik może prowadzić w ramach jednego Konta Profile dla kilku osób, w szczególności swoich dzieci i innych podopiecznych. W tym przypadku pełna odpowiedzialność za umieszczenie Danych osobowych innych osób ciąży na Użytkowniku.
- Korzystając z mechanizmu internetowego umawiania na wizyty lekarskie i potwierdzając ostatni krok tego procesu, Użytkownik wyraża zgodę na przekazanie Danych osobowych do wybranego w tym procesie Świadczeniodawcy.
- Użytkownik może wyrazić zgodę na przekazywanie Danych do wybranego Świadczeniodawcy korzystającego z Portalu świadczeniodawcy, poprzez powiązanie Profilu przy pomocy kodu otrzymanego od tego Świadczeniodawcy.
- Świadczeniodawca powiązany z Profilem Użytkownika otrzymuje informacje o dokonywanych przez Użytkownika aktualizacjach danych (adres e-mail i numer telefonu) zapisanych w Profilu.
- Użytkownik może w każdej chwili cofnąć zgodę na aktualizację danych (adres e-mail i numer telefonu) poprzez usunięcie powiązania Świadczeniodawcy z Profilem.
- W celu ochrony Danych podczas ich transmisji przez Internet, komunikacja przeglądarki internetowej Użytkownika z serwerem obsługującym Portal pacjenta jest szyfrowana za pomocą protokołu HTTPS i certyfikatu Trusted SSL w następujących okolicznościach:
- przesyłania danych z formularza rejestracyjnego,
- przesyłania danych uwierzytelniających dostęp do Konta (nazwy użytkownika i hasła),
- wszelkiej komunikacji mającej miejsce od momentu uwierzytelnienia dostępu Portalu pacjenta do momentu wybrania przez Użytkownika akcji „wyloguj” lub wygaśnięcia Cookies koniecznych do potwierdzenia tego uwierzytelnienia.
- O działaniu protokołu HTTPS informują odpowiednie oznaczenia przeglądarki internetowej Użytkownika, zazwyczaj umieszczane na pasku adresu. Spółka zaleca każdorazowe zapoznanie się z informacją przedstawianą przez przeglądarkę, w celu upewnienia się, że wykorzystywany certyfikat SSL jest podpisany przez zaufany urząd certyfikacji i jest aktualny. Wszelkie anomalie w tym zakresie mogą być przejawem próby przejęcia komunikacji przez osoby trzecie.
Portal świadczeniodawcy
- Portal świadczeniodawcy umożliwia Świadczeniodawcy zarządzanie Danymi osobowymi Pacjentów oraz dotyczącymi ich Danymi medycznymi.
- W ramach usług świadczonych przez Spółkę, każdy Świadczeniodawca otrzymuje własny, niezależny Portal świadczeniodawcy i jest administratorem zgromadzonych w nim Danych osobowych i Danych medycznych, a Spółka przetwarza je na podstawie powierzenia tych danych Spółce przez Świadczeniodawców w trybie art. 31 Ustawy o ochronie danych osobowych.
- Sposób działania Portalu świadczeniodawcy reguluje umowa zawierania przez Spółkę ze Świadczeniodawcami.
Aktualizacje dokumentu
Spółka zastrzega możliwość zmiany niniejszej Polityki prywatności poprzez opublikowanie nowej Polityki prywatności na stronach Serwisów internetowych Spółki.